Varukorg

Vanliga frågor

Går det att beställa till utlandet?

Nej, i dagsläget går det inte att beställa produkter i vår webbshop med leverans till utlandet.

Om du bor i utlandet och vill köpa produkter från vår webbshop, så rekommenderar vi att du gör så här:
1) Be någon du känner som bor i Sverige att beställa från vår webbshop. 2) När produkterna kommit fram, får den du känner skicka produkterna till dig i utlandet.

Var kan man köpa era produkter i Sverige?

Tildas Swedens produkter finns hos många olika återförsäljare i hela Sverige, men deras sortiment kan variera. Vill du veta vart du hittar din närmsta återförsäljare av Tildas Swedens produkter hänvisar vi dig att kontakta oss på webshop@tildassweden.se. Du kan självklart handla alla våra produkter här online.

Går det att få beställningen levererad till en annan adress?

Ja, absolut. Om du vill att din order ska levereras till en annan adress än din egna gör du bara såhär: 1) Under ”Leveransadress” i kassan anger du mottagarens postadress. 2) Ange också mottagarens mobilnummer. Detta behövs för att Schenker ska kunna leverera ordern. 3) Lägg nu beställningen och det är klart!

Vad är den normala leveranstiden?

Våra normala leveranstider är 2–3 arbetsdagar. Beställningar som görs på fredagar samt under helgen skickas tidigast på måndagen efter helgen. Vid de vanligaste högtiderna som t ex jul, nyår och midsommar är det högt tryck på våra leveranser. För att försäkra dig om att få din order i tid under högtider rekommenderar vi att lägga beställningen i god tid. Vid eventuella förseningar, vänligen kontakta oss på webshop@tildssweden.se och ange ditt ordernummer.

Hur använder jag min rabattkod?

Emellanåt får du som kund en rabattkod från oss att använda i vår webshop. Du lägger dina varor som vanligt i varukorgen och väl i kassan klickar du på raden ”+ lägg till rabattkod”. Här skriver du i din rabattkod. Tänk på att stora och små bokstäver är viktigt att ta hänsyn till. Varje rabattkod har särskilda villkor. Hör av dig till oss om du har frågor : webshop@tildassweden.se

Hur returnerar jag en produkt?

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Om du vill returnera en vara

  1. Använd returformuläret – skriv anledningen för retur.  Lägg ner returformuläret tillsammans med varan/varorna i lämplig förpackning. Förslagsvis samma förpackning som de levererades i.
  2. Använd den medföljande returfraktsedeln och fäst den ovanpå den gamla fraktsedeln.
  3. Lämna in hos valfritt paketombud för Schenker.

Du ska returnera varan senast inom de lagstiftade 14 dagarna. Viktigt att produkterna är i ursprungligt skick, i originalförpackning och välpaketerad i sitt emballage. Det är du som kund som har ansvaret för att dina returvaror lämnas in till vald transportör på ett korrekt sätt. Notera därför paketets kolli-ID när du skickar paketet från ditt ombud, och se till att paketet blir skannat.

En returavgift på 49 kr tas ut när du utnyttjar din ångerrätt eller rätt till öppet köp.

Returfraktkostnaden dras av automatiskt från ditt återbetalningsbelopp. Har du frågaor angående din retur kontakta kundservice inom 14 dagar efter du eller någon i ditt ställe har mottagit din order.

Hur reklamerar jag en produkt som är sönder?

Om din vara är trasig, så skriv till oss på webshop@tildassweden.se och förklara på vilket sätt varan är sönder. Inkludera gärna bilder och artikelnummer, samt ordernumret. Artikelnummer finns på förpackningen samt på följesedeln.